|
Πρόλογος
|
5 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α' |
|
|
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ - Η ΚΙΒΩΤΟΣ
ΤΟΥ ΓΝΗΣΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
|
11 |
1. |
Ἡ παραποίηση τῆς ἀλήθειας |
11 |
2. |
Ἀληθινὸς φιλόσοφος ὁ μοναχὸς
|
14 |
3. |
Χριστιανισμὸς καὶ ἀσκητισμὸς |
19 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β' |
|
|
Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΜΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
|
25 |
1. |
Ἀντιμοναρχικὲς τάσεις |
25
|
2. |
Ἡ ἀρχὴ τοῦ Μοναχισμοῦ στὴν Κ. Διαθήκη |
31 |
3. |
Συστατικὸ στοιχεῖο τῆς ἐκκλησιαστικῆς αὐτοσυνειδησίας
|
35 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ' |
|
|
Ο
ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΩΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΗΡ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ
|
41 |
1. |
Διαμορφωτὴς τοῦ μοναχικοῦ βίου
|
41 |
2. |
Ὑπόδειγμα
μοναχοῦ |
43 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ' |
|
|
ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΑΜΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΝΥΣΣΗΣ
|
47 |
1. |
Ἡ Διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας
|
47 |
2. |
Ἀντιεκκλησιαστικὲς
"νεορθόδοξες" θέσεις
|
54 |
3. |
Ἡ διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης
|
59
|
4. |
Ἐπίλογος
|
67 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε' |
|
|
ΑΒΒΑΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ
|
69 |
1. |
Βίος
|
69 |
2. |
Συγγράμματα |
72 |
3. |
Διδασκαλία καὶ ἐπίδρασις
|
75 |
|
|
75 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ' |
|
|
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η ΦΙΛΟΜΟΝΑΧΟΣ
|
97
|
1. |
Ἐγκώμια
Θεσσαλονίκης |
97 |
2. |
Ἱστορικὴ καὶ ἁγιολογικὴ ἐπιβεβαίωση |
102 |
3. |
Ἐπίλογος
|
116 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ' |
|
|
ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΣΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
|
119 |
|
- Α'. Σύντομη
παρουσίαση τοῦ προγράμματος
|
119
|
|
- Β'. Τὰ Μοναστήρια τῆς Θεσσαλονίκης
|
123 |
1. |
Ἱστορικὴ παρουσίαση |
123 |
2. |
Ἡ ἔρευνα τῶν
μοναστηριῶν τῆς Θεσσαλονίκης |
129 |
3. |
Ὀνόματα τῶν μονῶν τῆς Θεσσαλονίκης
|
129
|
4. |
Σπουδαῖα μοναστήρια |
132 |
5. |
Κέντρα σπουδῶν καὶ παντοδαπῆς σοφίας
|
135 |
|
|
135 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η' |
|
|
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΜΦΙΕΣΙΝ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ
|
137 |
1. |
Τὰ πλαίσια τοῦ θέματος
|
137 |
2. |
Ἡ καθιέρωσις ἰδιαιτέρας
μοναχικῆς ἀμφιέσεως καὶ ἰδιαιτέρου χρώματος αὐτῆς |
140 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ' |
|
|
ΑΙ ΜΟΝΑΧΙΚΑΙ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΙ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΗΣ
ΤΕΛΕΙΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΥΣΤΑΘΙΟΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
161 |
1. |
Αἱ μοναχικαὶ τάξεις
|
163 |
2. |
Ἡ ἀντιστοιχία τῶν βαθμίδων τῆς τελειώσεως πρὸς τὰς μοναχικὰς τάξεις
|
169 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι' |
|
|
Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΉΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΤΟΥ ΑΠΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ
ΠΑΡΙΟΥ
|
179 |
1. |
Τοποχρονολογικὸς
προσανατολισμὸς
|
179 |
2. |
Παράγοντες ποὺ κατέστησαν ἀνεπίκαιρη τὴν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου
Παρίου καὶ τῶν ἄλλων
Κολλυβάδων
|
181 |
3. |
Ἡ ἀλλαγὴ τοῦ
πνευματικοῦ κλίματος
καθιστᾶ ἐπίκαιρη τὴν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Παρίου
|
188 |
4. |
Δειγματοληπτικὴ ἀναφορὰ σὲ ἐπίκαιρες θέσεις τοῦ Ἁγίου
Ἀθαναςίου. Οἱ
ἀπόψεις του
γιὰ τὴν παιδεία
|
191 |
5. |
Ἐπίλογος
|
198
|
|
Γιὰ παραγγελίες ἀπευθύνεστε στὶς
Γραφικὲς Τέχνες - Ἐκδόσεις
«Τὸ Παλίμψηστον»,
Τσιμισκῆ 128, 546 21 Θεσσαλονίκη,
& 2310.286247 fax 2310.276590 - e-mail: [email protected]
Δευτέρα – Παρασκευή 09.00-17.00.
Τιμή: 11 €
|
|