|
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ |
|
|
|
ΠΡΟΛΟΓΟΣ |
5 |
|
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α'
ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
|
|
1. |
|
Ἡ ἐπιστροφὴ στοὺς Πατέρες |
11 |
|
|
α'. Ἡ Δύση στρέφεται πρὸς τὴν Ἀνατολὴ
|
11 |
|
|
β'. Περιπλάνηση σὲ ἀλλότριους χώρους
|
13
|
|
|
γ'. Ἐπιστροφὴ στὸν οἶκο τῶν Πατέρων μας
|
15
|
|
|
δ'. Οἱ καρποὶ τῆς ἐπιστροφῆς
|
18
|
2. |
|
Ἡ σπουδαιότης τῶν Πατέρων
|
22
|
3. |
|
Ὁ πλοῦτος τῶν Πατέρων
|
26
|
|
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β'
ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΚΑΙ ΚΥΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
|
|
1. |
|
"Περὶ τοῦ πῶς δεῖ θεολογεῖν". Βασικὲς ἀρχὲς τῆς Πατερικῆς Θεολογίας
|
39
|
2. |
|
Παράδοση καὶ ἀνανέωση στὴν Πατερικὴ Θεολογία
|
48
|
3. |
|
Τὸ κῦρος τῆς Ἁγ. Γραφῆς, τῶν Πατέρων καὶ τῶν Συνόδων κατὰ τὸν Γεννάδιο Σχολάριο
|
52
|
4. |
|
Ἡ Πατερικὴ Θεολογία καὶ τὸ πρόβλημα τοῦ ἐξελληνισμοῦ τοῦ Χριστιανισμοῦ
|
62
|
|
|
α'. Ἐξιουδαϊσμὸς καὶ ἐξελληνισμὸς εἰς τὴν ἀρχαίαν Ἐκκλησίαν
|
62
|
|
|
β'. Ἐξελληνισμὸς καὶ Σχολαστικισμὸς
|
68
|
|
|
γ'. Βιβλικὴ ἢ ἑλληνικὴ ἡ Πατερικὴ Θεολογία; |
74
|
|
|
δ'. Ὁ "ἐξελληνισμὸς" εἰδικῶς τῆς Ὀρθοδόξου Μυστικῆς Θεολογίας
|
75
|
|
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ'
ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ
|
|
1. |
|
Ἡ πνευματικὴ πορεία τοῦ Γένους καὶ οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι
|
77
|
|
|
α'. Γεωγραφικὴ καὶ πνευματικὴ συρρίκνωση
|
78
|
|
|
β'. Ἑλληνικὴ παιδεία καὶ χριστιανικὴ πίστη |
80
|
|
|
γ'. Τὸ μεγαλεῖο τοῦ Βυζαντίου
|
84
|
|
|
δ'. Ἡ νεοελληνικὴ ἀποστασία
|
88
|
2. |
|
Τὸ Βυζάντιο καὶ ὁ ἀντιβυζαντινισμὸς. Ἕνα βυζαντινολογικὸ συνέδριο
|
93
|
|
|
α'. Καταξίωση τῆς Βυζαντινολογικῆς Σχολῆς τῆς Βιέννης
|
94
|
|
|
β'. Ἡ συμβολὴ τῆς Μητροπόλεως Αὐστρίας καὶ τῆς Μονῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης Σινᾶ
|
96
|
|
|
γ'. Ἀντιβυζαντινισμὸς καὶ Νέος Ἑλληνισμὸς. Στόχος καὶ πάλι ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς
|
98
|
|
|
δ'. Ἐσκεμμένες παρεξηγήσεις τῆς Πατερικῆς Θεολογίας
|
100
|
|
|
ε'. Ἡ συμμετοχὴ τοῦ Πατριαρχικοῦ Ἱδρύματος Πατερικῶν Μελετῶν τῆς Θεσσαλονίκης |
103
|
3. |
|
Ἡ Ἑλλαδικὴ Θεολογία. Τὸ ξεκίνημα καὶ ἡ σημερινὴ κατάσταση
|
105
|
|
Ι.
|
Τὸ ξεκίνημα
|
105
|
|
|
α'. Χωρὶς τὴν εὐθύνην τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου
|
105
|
|
|
β'. Θεολογία ὄχι τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ τῶν καθηγητῶν
|
108
|
|
|
γ'. Ὁ Μοναχισμὸς ὑπὸ διωγμὸν καὶ περιφρόνησιν
|
108
|
|
|
δ'. Ἡ λαϊκὴ θεολογία τῶν θρησκευτικῶν ὀργανώσεων
|
110
|
|
ΙΙ.
|
Ἡ σημερινὴ θεολογία
|
111
|
|
|
α'. Ἐκ τῆς Δύσεως τὸ φῶς
|
111
|
|
|
β'. Ἡ Θεσσαλονίκη κέντρον πατερικῆς θεολογίας
|
114
|
|
|
γ'. Στόχος καὶ πάλιν τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον καὶ ὁ Μοναχισμὸς
|
115
|
|
|
δ'. Ἡ πολιτικὴ θεολογία
|
120
|
|
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ'
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΝΕΑ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
|
|
1. |
|
Ἡ δόξα τῆς πρώτης καὶ ἡ ἀδοξία τῆς δεύτερης χιλιετίας
|
125
|
|
|
α'. Ἑνότητα ἢ διαίρεση ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ;
|
125
|
|
|
β'. Τὸ ὑπερχιλιετὲς ἑλληνικὸ Βυζάντιο. Ἡ ἑλληνικὴ Ρωμανία
|
129
|
|
|
γ'. Ὁ διπλὸς κίνδυνος. Τοῦρκοι ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ, Φράγκοι ἀπὸ τὴ Δύση
|
131
|
2. |
|
Ἡ ἀληθινὴ ἅλωση
|
136
|
|
|
α'. Τὸ θαῦμα τῆς ἐπιβίωσης τοῦ Ἑλληνισμοῦ κατὰ τὴν Τουρκοκρατία |
136
|
|
|
β'. Τὸ νεοελληνικὸ κράτος πνευματικὰ αἰχμάλωτο
|
140
|
|
|
γ'. Ἡ αἰχμαλωσία τῶν ἡγετῶν τῆς Ἐκκλησίας
|
145
|
3. |
|
Εὐνοϊκότερες οἱ προοπτικὲς γιὰ τὴν τρίτη χιλιετία
|
148
|
|
|
α'. Σημάδια τῆς ἀλλαγῆς
|
148
|
|
|
β'. Οἱ λόγοι τῆς ἀλλαγῆς
|
153
|
4. |
|
Σύνοψη
|
154
|
|
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε'
ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
|
|
1. |
|
Ἡ ἐκτὸς Ἐκκλησίας δράσις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
|
157
|
|
|
α'. Ἅγιον Πνεῦμα καὶ Ἐκκλησία
|
157
|
|
|
β'. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα πρὸ τῆς ἐπὶ γῆς ἱδρύσεως τῆς Ἐκκλησίας
|
161
|
|
|
γ'. Ἡ διαφορὰ τῆς ἐν τῇ προεκκλησίᾳ καὶ τῇ Ἐκκλησίᾳ δράσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
|
167
|
|
|
δ'. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα μετὰ τὴν ἐν Χριστῷ ἵδρυσιν τῆς Ἐκκλησίας |
168
|
|
|
ε'. Ἡ κοσμικὴ λειτουργία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
|
172
|
2. |
|
Ἡ σημασία τῆς Ὀρθοδόξου Πνευματολογίας
|
173
|
3. |
|
Ἡ Ἐκκλησία ὡς κατ' ἐξοχὴν κοινωνία
|
186
|
|
|
Γιὰ παραγγελίες ἀπευθύνεστε στὶς
Γραφικὲς Τέχνες - Ἐκδόσεις
«Τὸ Παλίμψηστον»,
Τσιμισκῆ 128, 546 21 Θεσσαλονίκη,
& 2310.286247 fax 2310.276590 - e-mail: [email protected]
Δευτέρα – Παρασκευή 09.00-17.00.
Τιμή:11 €
|
|